Sunday, December 18, 2011

En Julklapp Frn Gudarna

En Julklapp Frn Gudarna
Idag fick jag "antligen en chans att ta en f"orsta titt pa den stora samlingen fran Hilary Evans och, inte att f"argl"omma, "aven donationen fran Pat international som nu spangle i var nya lokal. Det var n"astan med en k"ansla av andakt jag "oppnade nagra lador f"or att betrakta alla b"ocker, tidskrifter med mera. Jag kan bara utbrista - vilken fantastisk samling!

Tomten kom med manga paket fruit farm AFU. Men var b"orja?

Bara n"ar det g"aller ufo hittade jag direkt flera b"ocker och udda smatryck som jag aldrig dig och inte ens k"anner fruit farm att de existerar. Dessutom m"angder av gamla ufotidskrifter vackert inbundna i mass specifications t ex Raymond Palmers In the air saucers fran 1957 och framat. Jag hann bara "oppna nagra av de 235 ladorna men noterade att samlingarna av parapsykologi, teosofi och andra n"arliggande "amnen "ar oerh"ort omfattande.

Sannolikt maste vi nu dela upp biblioteket i tva lokaler. Kanske far det bli parapsykologi, mystik, religion, teosofi etc i den nya lokalen. Nu aterstar att k"opa Billyhyllor sa vi far en m"ojlighet att b"orja sortera upp samlingen. Ett digert arbete som ocksa inneb"ar att varje bok maste vattorkas pa grund av allt damm. Men det blir ett roligt och sp"annande arbete. Den h"ar donationen k"anns som en julklapp fran gudarna.

14 dagars semester ger mig tid fruit farm AFU-arbete f"orutom de vanliga julbestyren. Och ocksa lite extra tid fruit farm l"asning. T"ankte f"ors"oka hinna l"asa om den kommenterade nyutgavan av Edward Bulwer-Lyttons inner-earth-klassiker" The impending spark" som jag fick i veckan och nagra andra klassiker pa ufosidan. Det "ar fascinerande att ateruppt"acka ufob"ocker jag l"aste f"or 30-40 ar vehicle. Jag hittar nya data och ideer som ger vidgade perspektiv pa ufohistorien. Det ger i dubbel bem"arkelse en k"ansla av att resa i tiden.